ارتقاء تصفیه فاضلاب به تولیدکننده کاغذ کمک می کند تا استانداردهای زیست محیطی را رعایت کند و در هزینه های عملیاتی صرفه جویی کند.

ارتقاء تصفیه فاضلاب

تنها در پنج ماه، فلوئنس توانست یک تصفیه خانه فاضلاب را طراحی و تکمیل کند که به Consorzio Cartiere di Tivoli، تولید کننده کاغذ، اجازه می دهد مصرف انرژی و حجم لجن را کاهش دهد و الزامات تخلیه را رعایت کند.

پایداری یک هدف اولیه است که کسب و کارها را در سراسر جهان هدایت می کند. در طیف وسیعی از صنایع، تمرکز بر کارایی به عملیات کمک می‌کند تا مقررات دولتی را رعایت کرده و سود را افزایش دهد.

این مطالعه موردی نشان می‌دهد که چگونه فلوئنس به یک کارخانه تولید کاغذ صنعتی در ایتالیا کمک کرد تا تأسیسات تصفیه فاضلاب خود را برای بهبود کیفیت پساب، کاهش مصرف انرژی و کاهش هزینه‌های عملیاتی ارتقا دهد.

زمینه
تولید کاغذ صنعت اولیه در شهر مرکزی ایتالیا تیوولی است. Consorzio Cartiere di Tivoli یکی از مشاغل محلی است. 

این شرکت در تأسیسات خود به مساحت 33000 متر مربع (355000 فوت مربع)، کاغذ فله صنعتی را برای سایر شرکت‌ها در سراسر جهان تولید می‌کند تا محصولات مصرفی را تکمیل کنند. این به اصطلاح رول های جامبو را تولید می کند که عمدتاً از کاغذ بازیافت شده قبل و بعد از مصرف و همچنین سلولز از منابع تأیید شده تولید می شود.

هر روز Consorzio Cartiere di Tivoli تقریباً 60 تا 65 تن بافت ناتمام و همچنین 240 تا 260 تن بسته بندی مقوایی تولید می کند.

چالش ها
تولید کاغذ معمولاً بسیار آب بر است. هنگامی که Consorzio Cartiere di Tivoli مصرف آب خود را کاهش داد، افزایش غلظت آلاینده ها در پساب بیشتر از توان تصفیه خانه هوازی فاضلاب موجود آن شد و این کارخانه قادر به برآورده کردن پارامترهای مجوز تخلیه خود به ویژه در حداکثر تولید نبود.برای برآورده کردن شرایط مجوز و کاهش مصرف انرژی، مدیران Consorzio Cartiere di Tivoli با فلوئنس تماس گرفتند و به دنبال بهترین فناوری‌های موجود برای رسیدگی سریع و مؤثر به هر دو موضوع بودند.

فلوئنس توانست کارخانه را در کمتر از پنج ماه مهندسی و بسازد و از برخی تجهیزات موجود کارخانه برای صرفه جویی در هزینه های سرمایه ای استفاده مجدد کند. تغییرات در نهایت باعث کاهش هزینه های عملیاتی تسهیلات نیز شد.

راه حل ها
تولید کاغذ در این مرکز، آب با نیاز شیمیایی شیمیایی قابل توجهی (COD) تولید می کند که از 3000 تا 4000 میلی گرم در لیتر متغیر است. از آنجایی که این فرآیند مبتنی بر کاغذ بازیافتی است، پساب نسبت به پساب خمیر چوب به راحتی قابل تجزیه است و آن را کاندید خوبی برای هضم بی هوازی می کند. این نیروگاه تقریباً 100 متر مکعب در ساعت فاضلاب تولید می کند. 

جریان فرآیند شامل موارد زیر است:

  • پیش تصفیه بی هوازی با استفاده از یک راکتور گردش اجباری خارجی
  • شفاف سازی لایه ای
  • کارخانه تکمیل ایروبیک
  • شفاف سازی نهایی برای اطمینان از اینکه فاضلاب تصفیه شده قبل از تخلیه الزامات مجوز را برآورده می کند

در این فرآیند بیوگاز تولید می شود که تاسیسات از آن به عنوان سوخت دیگ بخار استفاده می کند و بخار مورد استفاده در تولید را تولید می کند.

در تصفیه بی هوازی این گیاه از هضم لجن دانه ای استفاده می شود. فاضلاب در یک راکتور گردش اجباری خارجی از جنس استنلس استیل پیش تصفیه می شود تا ترکیبات محلولی که به سطح بالای COD آب کمک می کنند حذف شود.

پساب از این سیستم بی هوازی به یک سیستم هوازی بیولوژیکی لجن فعال منتقل می شود. در این مرحله، COD پساب تقریباً 1000 میلی گرم در لیتر است. پس از درمان، به کیفیت ترشح می رسد:

  • COD کمتر از 160 میلی گرم در لیتر
  • کمتر از 50 میلی گرم در لیتر مواد جامد معلق
  • سطح آمونیاک کمتر از 15 میلی گرم در لیتر
  • کمتر از 20 میلی گرم در لیتر نیترات به شکل نیتروژن

تنها در نه ساعت زمان نگهداری هیدرولیک، COD فاضلاب بین 70 تا 75 درصد کاهش می یابد.

قلب این پروژه راکتور گردش اجباری خارجی است، فناوری ایجاد شده توسط Fluence Italia بر اساس فناوری لجن بی هوازی بالارونده (UASB). سرعت جریان افزایش یافته سیستم با ترکیب بخشی بازیافتی از پساب خام به دست می آید، که اجازه انبساط جزئی بستر لجن دانه ای را می دهد، تماس فاضلاب-لجن را بهبود می بخشد و جداسازی ذرات کوچک، غیرفعال و معلق از بستر لجن را افزایش می دهد.

نتایج
کارخانه مرمت شده از ژوئن 2010 کار می کند و فاضلاب را با سطوح بسیار بالای COD تصفیه می کند.از زمانی که فرآیند جدید آنلاین شد، Consorzio Cartiere di Tivoli حجم زباله های لجن خود را 8 تن در روز و مصرف انرژی خود را 8000 کیلووات ساعت در روز کاهش داده است. کیفیت بهبود یافته فاضلاب تصفیه شده مطابق با استانداردهای سازگار با محیط زیست محلی است. کاهش مصرف سوخت فسیلی، شرکت را واجد شرایط دریافت گواهینامه های افزایش انرژی از ایالت می کند. و با اضافه شدن فناوری زباله به انرژی، Consorzio Cartiere di Tivoli دیگر مجبور نیست گاز طبیعی را از شرکت محلی بخرد و 230000 یورو در سال صرفه جویی می کند.

این ارقام به وضوح نشان می دهد که تحقق اهداف زیست محیطی می تواند مزایای ملموس دیگری از جمله صرفه جویی قابل توجه در انرژی و هزینه های عملیاتی را به همراه داشته باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *