کنترل خودکار سیستم های تصفیه آب صنعتی

تصفیه آب دقیق و قابل اعتماد، رکن اصلی بسیاری از کاربردهای صنعتی است. از تنظیم pH محیط فرآیند گرفته تا تولید آب فوق خالص، تصفیه آب صنعتی به اشکال مختلفی انجام می شود. که هر کدام برای دستیابی به نتیجه مطلوب نیازمند فناوری کنترل فرآیند پیچیده، کارآمد و قابل اعتماد هستند.

در این مقاله، بورکرت در مورد چندین کاربرد متداول تصفیه آب صنعتی با ما صحبت می کند و توضیح می دهد که چگونه فرستنده/کنترل کننده چند سلولی نوع 8619 آنها به طور خاص از یک OEM تصفیه آب سود می برد.

کاربردهای بی شماری برای تصفیه آب صنعتی در تولید مدرن وجود دارد. در بورکرت، ما با مجموعه‌ای از صنایع کار می‌کنیم تا محصولات کنترل سیال ایمن را ارائه کنیم که چالش‌های پیش روی تولیدکنندگان امروزی را برآورده کند.

کاربردهای صنعتی آب و فرآیندهای تصفیه آن

موارد زیر تنها سه حوزه تصفیه آب است که می توانیم با محصولات دیجیتال هوشمند برای انقلاب صنعتی چهارم پشتیبانی کنیم.

اسمز معکوس

اسمز معکوس یک روش مهم تصفیه آب برای تولید مداوم محیط های خالص و کنسانتره است. یکی از نمونه های بارز اسمز معکوس در عمل، تولید آب آشامیدنی از آب نمک است. فرآیندی که به تعامل بهینه بین محرک ها و فناوری حسگر برای نظارت بر شرایط فشار، نرخ جریان و اندازه گیری های هدایت نیاز دارد.

یک استراتژی ارتباط دیجیتال هوشمند به طور قابل توجهی امکانات بیشتری را برای نظارت شفاف و موثر بر کاربردهای اسمز معکوس فراهم می کند. با نصب دستگاه‌های صنعتی هوشمند، اپراتورها می‌توانند پارامترهای فرآیندی خاص – مانند بازده، احتباس نمک یا کاهش فشار – را از طریق مراحل غشایی تعریف کنند. نتیجه؟ سیستم های تصفیه آب بسیار کارآمدتر

آب فوق خالص

تولید دارو نیاز به آب با خالص ترین کیفیت دارد تا سریع و آسان در دسترس باشد. وقتی صحبت از تصفیه آب می شود، آب ورودی فیلتر و تصفیه می شود تا هم آب تصفیه شده (PW) و هم آب برای تزریق (WFI) تولید شود. اینها سپس به عنوان اجزای محصول یا به عنوان عوامل تمیز کننده و ضد عفونی کننده استفاده می شوند. به این ترتیب، آنها باید سختگیرانه ترین استانداردهای بهداشتی را رعایت کنند.

یک سیستم تصفیه آب مدرن باید چند وجهی باشد تا عملکرد مورد نیاز در فرآیندهای تصفیه آب فوق خالص را ارائه دهد. آنها نه تنها نیاز به ارزیابی قابل اعتماد کیفیت آب از منابع مختلف دارند، بلکه باید قادر به شروع وظایف کنترل و تنظیم باشند. ناگفته نماند نظارت بر وضعیت تجهیزات درمانی و راه اندازی سیستم های هشدار اولیه.

کنترل pH

در بسیاری از کاربردها، مقدار pH محیط فرآیند باید نظارت و تنظیم شود. اگر محیط بیش از حد اسیدی یا قلیایی باشد، می تواند تأثیر منفی پایداری بر کارایی و کیفیت سیستم داشته باشد. همچنین برای سایر مراحل پردازش نیاز به اصلاح pH بسیار رایج است. به عنوان مثال، برخی از محیط های فرآیندی می توانند از طریق خنثی سازی بی ضرر شوند، در حالی که از تنظیم pH می توان برای استخراج پروتئین ها از شیر استفاده کرد.

نصب کل سیستم کنترل pH از یک منبع واحد، خنثی کردن نوسانات را ممکن می کند. اجزای شبکه ای از پر شدن بیش از حد جلوگیری می کنند، ضریب تصحیح را تعیین می کنند و عرضه دقیق محلول های اسید و باز را اندازه گیری می کنند. با در نظر گرفتن این موضوع، ارتباطات دیجیتال امکان ادغام کل سیستم تنظیم شده، از جمله تمام پارامترهای فرآیند مربوطه، را در سیستم کنترل فرآیند فراهم می کند.

سازگاری همه کاره و مدولار

تمام فرآیندهای تصفیه آب فوق می توانند از شبکه و ارتباطات هوشمند ارائه شده توسط Type 8619 multiCELL از Bürkert بهره مند شوند. این فرستنده/کنترل کننده ماژولار و چند کاناله یک سیستم اندازه گیری کاربردی و انعطاف پذیر برای اتصال چندین سنسور MEMS برای ثبت داده، کنترل و دوز فراهم می کند. همه اینها برای یک شریک OEM تصفیه آب صنعتی که به کمک بورکرت نیاز داشت، ارزشمند بودند.

آنها نیاز داشتند تا آب پرآب و سازگار را برای طیف متنوعی از مشتریان، که نیازهای آنها از تصفیه آب تغذیه دیگ بخار تا تولید آب خالص را شامل می شد، فراهم کنند. نیازی به گفتن نیست که بورکرت برای این چالش آماده بود. با Type 8619 multiCELL در قلب سیستم، شش راه‌حل بسته استاندارد برای تطبیق همه‌کاره با هر نیاز فنی و نظارتی توسعه داده شد.

بسته‌های انتها به انتها مناسب شامل مواد نصب، بافرها، حسگرها و شیرها (همچنین مایعات تمیزکننده و کالیبراسیون) برای کاربردهای مختلف ارائه شد. MultiCELL برای
ادغام آسان حسگرها برای اندازه گیری فشار، سطح پر شدن، رسانایی یا مقادیر pH طراحی شده است و می تواند مستقیماً در سطح کنترل یکپارچه شود. به این ترتیب، شریک OEM اکنون می تواند یک مفهوم کنترل و خدمات استاندارد شده را به مشتریان نهایی ارائه دهد.

Package-Sewage-Treatment (3) پکیج تصفیه فاضلاب بهداشتی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *